15logo.gif (5581 bytes)
De financiële kant van de vereniging.

Uiteraard kom je zulke stukken ook tegen in het archief. Leuk is dan om te zien waar je mee bent begonnen en wat het tegenwoordig allemaal kost en wat er binnenkomt.

Bij de eerste subsidieaanvraag,1985/1986, gaan we uit van het aantal leden t.w. 7 junioren en 14 senioren!!! Dat is wat je noemt een klein ploegje....... De inkomsten bedroegen ƒ 4200,--

Vier jaar later, boekjaar 1988/1989, bedragen de inkomsten inclusive subsidie meer dan ƒ 12.000,-- Hoeveel leden er op dat moment zijn kan ik helaas niet terugvinden.

Kijk ik weer iets verder, 1992/1993, dan bedragen de inkomsten al meer dan ƒ 19.000,-- Het hoogste aantal leden wat we in dat jaar tegenkomen is 78, waarvan er 63 aktief trainen.

Al met al is de financiele zorg nooit het grootste probleem geweest sinds de oprichting. Wel kan het gebeuren dat je vandaag b.v. 80 leden hebt en de volgende maand slechts 55. In de loop van het jaar groeit het dan weer gestaag op naar 70 à 75 leden.

Zo eindigden onze eerste toernooien (jeugd) altijd negatief. Weliswaar niet veel, het varieerde van ƒ 14,85 tot ƒ 133,-- Later met behulp van onze sponsors hebben we dit behoorlijk om weten te buigen en kunnen we iedereen een zeer goed verzorgd tournooi voorschotelen. Leuk om te weten dat in het eerste financiele verslag de administratiekosten slechts ƒ 50,-- bedroegen en dat de telefoonkosten voor rekening van de bestuursleden komen. Nog een leuke vergelijking is de begroting van het internationale tournooi. Deze begroting bedroeg bijna 2 maal zoveel als de eerste jaarbegroting van 1985. Zegge en schrijven ƒ 7250,--

Onze penningmeesters waren achtereenvolgens: Margareth Keijzer, José v/d Diepstraten & Toin Vermunt, Ronald Huyskens, Mischa van Schaijk, Rob Vermeeren en Marion Vervoort.